– Vi kan da godt filosofere over om det er dem, der administrerer den bornholmske afdeling, den er gal med - for det er jo på Bornholm, den er hoppet ud af rillen. Det er som om, at i Vestjylland, der kæmper de om kunderne, hvor de på Bornholm bare læner sig tilbage og har rigeligt, men sådan vil vi da ikke behandles?
Han understreger, at det ikke handler om pengene. Det handler om princippet i, at man ikke leverer den vare, man har solgt. Priserne var nemlig ekstra høje over nytår, og det undrer Jan Kragballe, når der tydeligvis ikke var personale til at afhjælpe rengøringsproblemet, så det faktisk var en ulempe for dem, at det var nytår.
– Det betyder noget for os, at tage den op i ankenævnet, hvor klager og afgørelser ligger offentligt.
– Vi kunne have været tvunget til at forlade det sommerhus, men det kræver, at man har et sted at gå hen, og det har man ikke altid, når man er på ferie. Særligt ikke på Bornholm til nytår, hvor man har aftaler i kalenderen.
Per Brogaard fra Novasol afviser, at der er en forskel i serviceniveauet mellem Bornholm og Vesterhavet.
– Vi går meget op i, at vores gæster er tilfredse, og vores mål er, at alle skal have en god ferie med NOVASOL og at vores gæster mødes med en ensartet og høj kvalitet uanset om ferieboligen ligger på Bornholm, ved Vesterhavet eller et tredje sted, siger han.