– Der er ikke flere klagesager i procent, men vi har fået flere huse, og det giver flere klager. Når det så er sagt, så accepterer vi det ikke, og vi synes ikke det er okay, at folk ankommer til lejligheder, der ikke er ordentligt gjort rent. Vi har gang i et hav af initiativer for at forbedre kundeoplevelsen, og her er rengøringen en af de ting, vi kigger på, siger han.
På Bornholm udlejer Novasol 1.100 sommerhuse, og det gør det til deres absolut største destination, men det betyder også, at der er en stor rengøringskabale, der skal gå op på skiftedagene.
– Vi har brug for et bedre planlægningsværktøj, så vi kan sikre, at der bruges mindre tid på vejene og mere tid i husene. Men det er en individuel vurdering, hvor lang tid der bruges i det enkelte hus.
Han kan altså ikke fortælle, hvor meget tid, der bruges i hvert hus, men det er af og til sket, at et hus er blevet glemt - og altså ikke gjort rent.
– I vores planlægning kan vi jo misse et hus. Det er dybt ulykkeligt, men det kan jo ske, og hvis man kommer ud til et hus, hvor vi har glemt at gøre det rent, så håber jeg, at man tager kontakt til os med det samme, siger han.