– De er kommet frem til, at der er visse dele af de her anlæg, som også bruges af den nuværende operatør, fortæller Thomas Bendtsen til Tidende.
Efter byretsdommen udsendte Rønne Havn en pressemeddelelse med oplysningen om, at sagens samlede domsbeløb oversteg 50 millioner kroner. I kølvandet på landsrettens afgørelse vil Thomas Bendtsen ikke sætte et specifikt beløb på sagens økonomiske størrelse, og hvor mange penge landsrettens vurdering har flyttet fra Rønne Havn til rederiet.
Er du tilfreds med udfaldet?
– Jeg er tilfreds med, at sagen er afsluttet, og at vi har fået rettens ord for, at Danske (Færger, red.) selvfølgelig skal betale deres gæld. Den er ikke så klokkeklar, som den var i byretten, men det er tilfredsstillende for os.
Med dommen er et længere retsopgør med den tidligere færgeoperatør overstået. Sø- og Handelsretten har tidligere på året behandlet en konkurrencesag om Rønne Havns færgetakster. Denne kontrovers er ikke helt overstået endnu, for Molslinjen, der opkøbte Danske Færger, har rejst en ny sag om havneafgifternes størrelse i Rønne Havn.