En shitstorm mod Anne Thomas

En shitstorm mod Anne Thomas
SYNSPUNKT | DEBAT | Fredag 10. oktober 2025 • 05:30
Af:
Arne Kofoed
Rønne
SYNSPUNKT | DEBAT | Fredag 10. oktober 2025 • 05:30

Bornholms Tidende kører en sag mod Anne Thomas, der ikke er avisen værdig.

Lørdagsavisen synes at have en stor sensation på forsiden:

”CRT-formand: Pilen peger på Anne Thomas”

Så skynder jeg mig ind til artiklen - og hvad står der så:

”Det er naturligvis direktionen, der har ansvaret for at realisere de aftalte indtægtsmål i budgettet”.

Fortjener det en forside?

Fortjener det virkelig en forside at få påpeget, at det er direktøren, der er ansvarlig? Det kan da kun være for at chikanere Anne Thomas, og det virker usmageligt,

Hvad er det så, Anne Thomas har gjort?

I en periode fra 2018 til 2025 har Anne Thomas været ansvarlig for en organisation med projektøkonomi, hvor det hele tiden er nødvendigt at få indgået aftaler på nye projekter og analyser.

Indtil 2024 er det gået rigtig godt. Egenkapitalen steg fra 1,8 millioner kr. til 2.7 millioner kr. 2024 og 2025 har ikke været gode år. 2025 ser ud til at blive et dårligt år med et forventet underskud på 2,2 millioner kr. Det skal der selvfølgelig reageres på. Vi, der har arbejdet med projektøkonomi, ved, hvor afhængig man er af udefra kommende forhold.

Det afgørende

Men det afgørende er, at det tydeligt fremgår, at bestyrelsen har været orienteret hele vejen. På alle bestyrelsesmøder behandles økonomien, og der er altid et punkt, hvor man kan følge tilgangen af nye projekter.

Jeg ved ikke, hvorfor centret er i økonomisk modvind nu. Det er forhåbentlig kun en overgang.

Dertil vil jeg tilføje, at man inden for en projektøkonomi må kunne påregne indgåelse af flere aftaler resten af året - det er jo op til den konstituerede direktør. Dette arbejde kan Anne Thomas af naturlige grunde ikke deltage i.

Ekstrablad

Til slut vil jeg understrege, at Bornholms Tidende i denne sag kører Ekstrabladsjournalistik, og det er ikke avisen værdigt.

Det er vanskeligt at vide, hvor meget denne ”shitstorm” vil få indflydelse på kommunalvalget. Efter min opfattelse stod Anne Thomas og socialdemokratiet til et godt valg.

Jeg vil gerne sige, at jeg ikke kender Anne Thomas personligt og ikke har talt med hende.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT