Er det et karaktermord?

SYNSPUNKT | DEBAT | Fredag 10. oktober 2025 • 05:30
Af:
Birte Skot-Hansen
Nexø
SYNSPUNKT | DEBAT | Fredag 10. oktober 2025 • 05:30

”En bevidst og målrettet handling med det formål at ødelægge en persons omdømme og karakter,” står der i ordbogen.

Der er stillet et rygte an om, at Anne Thomas skulle have vidst, at der var et hul på 2 millioner i CRT-kassen, før hun stoppede som direktør. Og nu bliver man ved med at kræve hendes svar på det rygte.

Hvorfor?

Jeg undrer mig meget over, hvad indholdet i de mange ondsindede artikler egentlig er?

Hvad er det, som man mener, at man har ”afsløret?” Hvad er beviserne på disse ”afsløringer”?

Hvorfor kræver man flere svar end de, som Anne Thomas allerede har givet? Bestyrelsen har hele tiden været orienteret om en nedgang i arbejdsopgaver i sidste halvdel af 2025 og dermed selvfølgelig også en reduktion i økonomien.

Men der var beviseligt ikke det omtalte hul på to millioner i kassen, da Anne Thomas stoppede i CRT.

Nu er det jo altid svært at kræve svar på rygter, der ikke er rigtige! Det er måske journalistisk smart for at holde sagen kørende, men det er også helt uacceptabelt og frækt, synes jeg.

Stadig Thomas

Derfor min overskrift, som også kunne have været "hekejagt" på en spidskandidat, som nogle få politiske modstandere ikke ønsker for ”meget vind i sejlene"!

Og Tidende fører en Ekstrabladslignende sensationsjournalistik på en sag, der efter min mening slet ikke er en sag, men et ondsindet rygte.

Anne Thomas vil fortsat være den borgmesterkandidat, jeg ROLIGT og meget velovervejet sætter mit kryds ved 18. november.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT