– Vi er i høj grad lykkedes med at få gæster til at komme i en lang periode af året. De næste 1-3 år vil vi især se på at få lagt yderligere på i forhold til november-december og foråret, der godt stadig kunne trænge til et skub. Efteråret er efterhånden en periode af året, der ser ganske fornuftig ud, så der gælder det i højere grad om at vedligeholde. Det samme gælder i sommerperioden, hvor niveauet ligger nogenlunde fornuftigt.
Pernille Kofod Lydolph tilføjer, at den periode vi befinder os i lige nu med stigende energipriser, kan betyde, at markedet er under forandring:
– Intet er givet, og vi er nødt til hele tiden at se på, hvilket marked står vi overfor, hvilke muligheder er der, og hvordan navigerer vi bedst?
Udviklingsplanen har en tidshorisont frem mod 2030, så hvordan håber direktøren for Destination Bornholm, at turismen ser ud til den tid?
– Vi håber, at vi især er lykkedes med at få flere gæster i vinter- og forårsperioden. At vi er lykkedes med at vedligeholde sommer og efterår. I dag har vi mange danske gæster, men en del af at lykkedes med den her opgave tror vi handler om, at vi bliver endnu bedre til at tiltrække internationale gæster. Det er primært fra de nærtliggende markeder: Tyskland, Sverige, Norge, Polen. Det kunne også være andre steder fra, men vores hovedfokus vil være på nærmarkederne.