Jussi-film kombineret med tjærlighedsbudskab skal lokke turister

Jussi-film kombineret med tjærlighedsbudskab skal lokke turister
Der bliver busreklamer på både Fyn og Sjælland. Pr-foto: Destination Bornholm
ERHVERV | Tirsdag 6. februar 2024 • 09:49

I forbindelse med den seneste film i Jussi Adler-Olsens Afdeling Q-univers, som foregår på Bornholm, satser Destination Bornholm på blandt andet både en reklamefilm i biograferne og reklamer på busser samt togstationer.

"Forår på Bornholm – hvor tjærligheden gror".

Med dette budskab er Destination Bornholm klar til at friste med bornholmsk forår. Målrettede kampagnetiltag, blandt andet i mange af landets biografer, skal inspirere flere danskere til at besøge øen i forårsmånederne, oplyser organisationen, som forklarer sit tiltag i lyriske vendinger:

Findes der noget smukkere end Bornholm om foråret? Det er der, hvor anemonerne og ramsløgene spirer i sprækkedalene. Hvor klipperne langsomt opvarmes af solen og afkøles igen af Østersøens bølger. Og hvor vandfaldene fyldes af smeltevand.

Foråret på Bornholm er god tid. Tid til at opleve øens kunst og kunsthåndværk. Tid til at udforske de hemmelige vandre- og cykelruter. Og tid til at nyde maden og de gode råvarer på øens restauranter.

Tid til øen – og hinanden. Det er ren tjærlighed.

Destination Bornholm vil så gerne dele den tjærlighed, som både den og bornholmerne har til øen, med det øvrige land, og derfor har den netop lanceret en kampagne, hvor den frister med bornholmsk forår, når det er allerbedst.

Et af tiltagene er en forårsfilm, som vises i biografer på Sjælland og Fyn. Jussi Adler-Olsens film i Afdeling Q-serien "Den Grænseløse" har netop haft premiere. Handlingen udspiller sig på Bornholm og viser mange smukke scener fra øen. Netop derfor er det oplagt at give biografgængerne endnu mere af Bornholm, når de nu har sat sig i sædet.

Adler-Olsens film trækker mange folk i biografen og på den baggrund har Destination Bornholm valgt at udnytte muligheden for at nå denne målgruppe.

Godt nok flot

Jussi Adler-Olsen har ved et tidligere besøg på øen udtalt: "Der er godt nok flot på Bornholm". Det får biograffolket at se ved selvsyn både i filmen og i den lille forårsteaser, som de bliver præsenteret for inden filmen.

Ud over biografkampagnen er øen her i februar synlig på mange busser på Fyn og Sjælland. I marts måned er det smukke bornholmerbilleder på railboards på mange stationer i København og Nordsjælland, der frister togpassagererne med en forårstur til Bornholm.

Sideløbende med ovenstående vil der være online-kampagner på SoMe og Google Display, og endelig bliver magasinet "Destination Bornholm 2024" distribueret til 30.000 i form af Politiken Østs læsere lige inden påske.

Destination Bornholm følger op med kampagner på det svenske og tyske marked i marts, oplyser organisationen.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT