– Det som er med til at drive os fremad er at se mulighederne i de ting, som tårner sig op i horisonten. Der vil helt sikkert også være brok i processen, men det er fint, så længe det ender med, at vi får det bedste ud af det, sagde borgmesteren, som mener, at han selv er god til at følge sit eget råd.
– Jeg tager selv ja-hatten på og ser muligheder frem for begrænsninger, men jeg skal også passe på ikke at blive for lalleglad. Heldigvis har jeg en sund skepsis med min erfaring som politimand, fortalte han.
Mens man måske kunne fristes til at tro, at Jacob Trøsts egen drøm er, at regionskommunen får en bedre økonomi, så er det nogle andre ting, han peger på. Han drømmer om, at der kommer flere projekter, som er startet af borgerne selv, da de bedste projekter starter nedefra, og så drømmer han om, at der bliver dannet endnu flere relationer på Bornholm og til resten af landet.
– Jeg har selv oplevet, at det er vigtigt at komme ud og møde de mennesker, vi kan arbejde sammen med. Og det er uanset, om det er på Bornholm, i resten af Danmark eller i Europa.
– Jeg har lige mødt Charles Nielsen fra Trefor, som I måske har hørt om. Vi havde et møde på en time og efter det møde, sagde Charles til mig, at nu syntes han, at det fremover bliver nemmere at ringe til mig, nu hvor vi har mødtes, fortalte borgmesteren, som ligesom resten af bornholmerne drømmer om billigere nettariffer.