Ros til BRK for åbne møder

Ros til BRK for åbne møder
Administrationen fortjener ros for at invitere alle kommunalvalgskandidater til åbne informationsmøder, mener Niels Plum. Foto: Nikolaj Beyer
KOMMENTAR | DEBAT | Torsdag 11. september 2025 • 15:30
Af:
Niels Plum
kandidat til kommunalvalget for Venstre
KOMMENTAR | DEBAT | Torsdag 11. september 2025 • 15:30

Kommunens initiativ har givet kommunalvalgskandidater et solidt indblik i de vigtigste arbejdsområder – og fortjener anerkendelse.

Kender du din kommune?

Det var overskriften på fem invitationer fra Bornholms Regionskommune til alle kandidater til kommunalvalget.

Det kan godt være, at administrationen ikke bliver rost særligt meget, men lige præcis her vil jeg gerne rose administrationen rigtig meget.

Informationsmøder

Som kandidat fik jeg invitation til at deltage i fem informationsmøder, som har været fordelt over de sidste 30 dage.

Emnerne var 1. Sundhed og omsorg. 2. Beskæftigelse, Erhvervsfremme og Bolig. 3. Børn og Læring. 4. Voksenindsatser. 5. Miljø, Plan og Kultur. Jeg har været privilegeret og haft mulighed for at deltage i dem alle.

Møderne gav et godt indblik i nogle af de områder, som der arbejdes med i BRK, og som vi lokalpolitikere fremadrettet skal arbejde med. Så en stor tak herfra.

Mange vil måske huske situationen for år tilbage, hvor nogle kandidater op til kommunevalget på egen hånd søgte informationer om de forskellige arbejdsområder ved at besøge forskellige kommunale institutioner - og gerne havde pressen med på disse besøg. Det var noget, som blev stoppet af den daværende kommunaldirektør.

Nu har BRK grebet det, efter min mening, helt rigtigt an ved at invitere til informationsmøder, hvor vi som kandidater også fik mulighed for at stille spørgsmål.

Så stor ros herfra, og tak for det!

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT