Kan Banko og Storm P redde Pavas vinterdepression?

KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 6. februar 2023 • 05:30
Af:
Poul Pava
KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 6. februar 2023 • 05:30

Pava er ramt ligesom alle andre af det grå og våde vejr.

– Riing, riing. Hallo hallo. Tag for fanden da den telefon. Hallo?

Torben Østergaard, Tidende, hvad kan jeg hjælpe med?

– Du lyder sgu ligesom ham Thomas Blachman fra X-factor, Torben, og du ligner ham også lidt. Kan du stille videre til chefen, det er mig, Poul Pava, der ringer ind. Jeg har ringet 15 gange i dag. Hvad laver I på den avis? Piller næse?

Ha ha Pava, jeg stiller dig videre.

– Hallo chef, jeg kan ikke komme på ideer til mandag. I presser mig unødvendigt hårdt ved, at vi har den aftale. Jeg er stresset, i dårligt humør og her er vinter, regn, slud og blæst. Det er da et helvedes til vejr herovre på øen. Alle taler om vejret, men ingen gør noget ved det.

Sender du klumme til mandag her i weekenden, Pava?

– Det var faktisk Storm P, der havde det citat. Han havde mange gode citater, vidste du det, Kristoffer?

Det er et rigtig fint citat, Pava.

– Det hele går ad helvede til, men om 30 år er det de gode gamle dage, og så skal man være så rig, at man kun behøver at smile naturligt høfligt til sin bankrådgiver. De citater skrev han også ham Storm P. Hvis du ikke kender ham, så skal du vist have dine skolepenge tilbage chef. Hvordan kan man ikke kende en så stor poet som ham og så samtidig være chefredaktør - hva?

Ha ha ja. Jeg kender skam godt Storm P. Har du noget klar til mandag Pava, der er snart deadline.

– Nej for det hele går ad helvede til. Men så vi må da håbe, det bliver bedre mandag - forbandede vejr herovre. Det kan godt gøre mig irritabel, og når man er det, så går man ned rent skrivemæssigt - en slags skriveblokering - hvis du forstår. Jeg er inde i en dårlig periode med hensyn til at være kreativ. Det er det forbandede vejr, vi har herovre. Man skulle have siddet og røget store cuba-cigarer i Bangkok i stedet for det pisvejr, vi har her. Det er da lige til at blive deprimeret over chef. Hallo, hallo, er du der?

Ja Pava. Der er mange, der bøvler med vinterlede, eller hvad man nu skal kalde det. Du er ikke den eneste, der syntes, at vejret er træls. Det gør de fleste nok her på Bornholm.

– Ja, men ingen gør noget ved det, som han skrev ham Storm P. Det har han fandme ret i. Hmm goe gamle Storm P. Husk det er aldrig for sent at give op. Det citat skrev han også. Det er aldrig for sent at give op, og det er lidt det, jeg syntes, jeg er ved.

Okay Pava, det skal nok gå. Kommer der noget til mandag, tror du?

– Jeg ved det ikke, Kristoffer. Jeg er begyndt at gå til banko. Det er stort her på øen, og sidste gang fik jeg købt for mange plader og bad hende om at skrue lidt ned for tempoet. Hun råbte alt for hurtigt op, skøre kvindemenneske. Jeg havde købt 16 plader, det kunne jeg sgu ikke følge med til, og så blev jeg hidsig og brokkede mig, og så smed de mig ud, amatører. Hallo Kristoffer, har du nogensinde været til banko. Det er sgu meget sjovt. Forrige gang vandt jeg fem kilo flæskesteg. Hallo, er du der?

Fem kilo. Det lyder godt. Send det hele ind Pava, så løber jeg igen, og op med humøret min ven. Dut dut dut.

– Okay chef, farvel.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT