Brev til Pava

KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 13. februar 2023 • 05:30
Af:
Poul Pava
KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 13. februar 2023 • 05:30

Pava får ris for sin bankooptræden, hvor han ikke har opført sig ordentligt.

Kære Poul Pava, jeg skriver ind til din klumme både for at give dig ros, men også ris.

Sidste mandag den 6. februar beskrev du i din klumme, hvordan det med at gå til banko var sjovt, og at du blev smidt ud. Det kræver vist en bedre forklaring unge mand, Poul Pava.

Ros skal du have for dine mange fine klummer, og jeg læser dem altid. Men ris skal du have, når man ikke helt ved, hvordan man opfører sig i en bankohal eller -klub.

Du kommer ind og køber 16 plader, hvilket, vi advarer dig om, er alt for mange uden erfaring. Du er ikke vant til at spille. Du køber kaffe og kage, men nøjes ikke med et stykke. Du lister op og tager to stykker mere uden at betale ekstra. Det overlever vi nok meeen.

Da spillet går i gang, får din sidemand - en ældre kvinde - banko og vinder en pekingand, hvorefter du råber 'Bangkok Bangkok Bangkok, yes for fanden peking and herned til vores bord', og så hamrer du hånden ned i bordpladen, så alle de andres brikker flyver af. Hvad tænker du på, mand?

Det får du en advarsel for, og senere i spillet råber du så igen 'Kom så med to fede kællinger, for så har jeg Bangkok her.'

Nummer 88 kaldes to tykker damer i bankosprog, og ikke de ord du tager i munden og lægger for dagen.

Hele to gange råber du banko forkert og stopper spillet, og vi konstaterer, at du ikke har banko, fordi du roder rundt i alt for mange plader. Og da du til sidst vinder en flæskesteg på fire kilo ikke fem, som du skriver, råber du gudhjælpe mig igen 'Bangkok yes' og slår igen i bordet, så de andres brikker flyver rundt imellem hinanden.

Derefter bliver du bedt om at gå ud med din flæskesteg.

Det syntes jeg lige, vi skal have på plads, og ønsker dig velkommen igen og foreslår, at du næste gang nøjes med at købe tre plader og også kun tager et stykke kage. Det andet kan vi ikke være tjent med os pensionister.

Så her var lidt ris fra mig, som var opråber, og du skal ikke bestemme hvor hurtigt, vi råber op.

Jeg håber, du er mand nok til at bringe mit indlæg i din klumme, og så siger vi velkommen en anden gang.

Hilsen Anne og vores bankoklub …

Svar: ..Det bliver Tidende, der bringer et svar i dag mandag, for Poul Pava har ikke kontaktet os omkring dit indlæg, som vi selvfølgelig bringer. Mange tak for roserne til hans mange klummer her i Tidende. Vi hiver ham ind igen til en bankosamtale, når vi får fat i ham.

Med venlig hilsen Kristoffer Gravgaard

chefredaktør

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT