Ingen banker vil lægge konto til Pava

Ingen banker vil lægge konto til Pava
KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 15. juli 2024 • 05:30
Af:
Poul Pava
KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 15. juli 2024 • 05:30

Poul Pava er røget i unåde hos bankerne, og nu lægger han skylden hos Tidende.

Hej, Pava. Velkommen hjem.

– Det kommer ikke dig ved, om jeg er hjemme eller ikke hjemme. Desuden er det din skyld det hele, ja.

Hvad er min skyld, Pava?

– Ja, at Nordea har sparket mig ud. Det er din skyld og Tidendes..

Nej. Det står står for din egen regning, Pava. Det er ikke mit ansvar. Hvorfor skal jeg nu være ansvarlig for det?

– Du burde, som den voksne, have set, at de kritiske indlæg, jeg har skrevet om Rønnes banker, ville give bagslag for mig selv. Det skulle du have advaret mig om, så havde de ikke smidt mig ud. Derfor er det jeres skyld det hele, ja.

Nej. Det skal jeg ikke have siddende på mig, Pava. Den regning og de skriverier står du selv til ansvar for.

– Alle banker har bandlyst mig på grund af jer. Så er det sagt.

Der må være andre årsager end dine skriverier. Det kan ikke kun være på grund af dem.

– Er du selv ren, som biblen foreskriver alle at være? Svar mig lige på det, Kristoffer.

Jeg har helt orden i mine banksager. Men ingen er vel helt rene. Det er jo en del af det kristne budskab.

– Jeg har også orden på banksagerne. Desuden er jeg kunstner, og jeg kender ikke alle deres regler for, hvad man må og ikke må. De skal ikke kaste med sten, når de selv bor i et drivhus på størrelse med Gasas.

Hvem er Gasa, Pava?

– Ja, det er da for fanden da dem, der dyrker frugt og grønt til alle her i Danmark. Ved du ikke engang det, Kristoffer? Gasa.

Nej. Det vidste jeg ikke lige. Men så ved jeg det nu i hvert fald. Er du kommet hjem fra din rejse?

– Det kommer ikke dig ved. Jeg vil have, at du svarer på, hvordan jeg skal leve uden en bank. Jyske bank vil ikke have mig, og Arbejdernes Landsbank vil heller ikke. Dem har jeg nemlig også skrevet kritisk om. Åndsvage banker, så er det sagt. Men mig lukker de ikke kæften på. Hvis de tror, de kan det ved at smide mig ud.

Nej. Jeg ved ikke, hvordan du løser det, Pava. Det er en uheldig situation, du står i. Det kan jeg godt se.

– Det er jeres skyld det hele og jeres åndsvage avis. I burde have advaret mig og sagt, at det ville gå galt på et tidspunkt.

Nej. Det er ikke Tidende, der er ansvarlig for din banksituation.

– Nå. Så siger vi det. Åndsvage banker - fup og fidusmagere alle over en kam - svumpukler. Men jeg virker stadig, og så sælger jeg bare mine billeder kontant på Store Torv og stopper alle pengene i min egen lomme.

Husk nu stadig moms og skat. Jeg håber, du kommer godt hjem og får styr på det hele.

– Det er ikke sikkert, jeg kommer hjem igen, og det kommer heller ikke dig ved, farvel.

Jamen farvel, Pava.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT