Uno-X sender Cort og nordmænd til Touren

Uno-X sender Cort og nordmænd til Touren
Magnus Cort skal endnu en gang køre Tour de France. Arkivfoto
SPORT | Mandag 16. juni 2025 • 16:54
Af:
Ritzau
SPORT | Mandag 16. juni 2025 • 16:54

Magnus Cort er mandag officielt blevet udtaget til Tour de France som den eneste udlænding på Uno-X-holdet.

Helt som ventet skal den danske cykelrytter Magnus Cort jagte sejre ved sommerens Tour de France.

Mandag eftermiddag er han officielt blev udtaget til verdens største cykelløb af Uno-X.

Danskeren er det eneste udenlandske islæt på det norske cykelholds liste over Tour-ryttere.

Cort får selskab af de syv nordmænd Søren Wærenskjold, Tobias Halland Johannessen, Anders Halland Johannessen, Jonas Abrahamsen, Markus Hoelgaard, Stian Fredheim og Andreas Leknessund på de franske landeveje.

Holdets general manager, den tidligere Tour-profil Thor Hushovd, mener, at det er det stærkeste Uno-X-hold gennem tiderne. Uno-X har været navnesponsor for holdet siden 2017.

32-årige Cort har deltaget i Tour de France seks gange tidligere i karrieren, og han står noteret for to etapesejre i løbet. Den første vandt han i 2018, mens bornholmeren igen drønede først overstregen på en etape i 2022.

Uno-X har også seks andre danskere, heriblandt Andreas Kron, på kontrakt, men ingen af dem er vurderet klar eller gode nok til Touren.



Følg debatten på facebook!

INDENFOR

Nu styrer Linda Hodda
EKSKLUSIV | ABONNENT

Nu styrer Linda Hodda

En spontan mail, og pludselig stod Linda Olsen som leder af Folkehuset Hodda.
Oliekongen nyder sit nye liv
EKSKLUSIV | ABONNENT

Oliekongen nyder sit nye liv

Manden bag rapsolie-eventyret på Lehnsgaard.
FÅ ABONNEMENT