Fra henteordning til bringeordning

Fra henteordning til bringeordning
Skribenten mener, at han nu selv er blevet skraldemand. Arkivfoto: Jacob Jepsen
KOMMENTAR | DEBAT | Tirsdag 3. december 2024 • 19:00
Af:
Carsten Mogensen
Sandkås
KOMMENTAR | DEBAT | Tirsdag 3. december 2024 • 19:00

Vi er alle blevet skraldemænd.

"Tænk at man på sine gamle skulle blive skraldemand".

Det var kommentaren, da jeg mødte min nabo på 75+ forleden dag.

Hun havde lige været over på nærmeste miljøø med en pose madaffald og to poser med restaffald.

Ja, tænk at en stor del af Bornholms borgere med et pennestrøg har fået ændret status fra henteordning til bringeordning.

Vi er Bofa-'medarbejdere'

Man føler sig nærmest som Bofa medarbejder, når man selv skal bringe sit sorterede affald hen til nærmeste miljøø.

Det er ellers en ydelse som man betaler Bofa for at få udført. Men det, at man føler sig som halvt ansat Bofa medarbejder,indebærer vel også ,at man kan stille de samme krav til arbejdsforholdene ved miljøstationerne, som Bofa kræver af alle private, hvor deres medarbejdere henter affald?

Det er et fast, skridsikkert underlag. Sidst jeg afleverede affald på en miljøø, så var underlaget mudret, glat og fyldt med vandpytter. Som ulønnet 'næsten-Bofa-ansat' må vi forlange, at Bofa stiller de samme sikkerhedsmæssige krav til sig selv, som de gør til alle andre.

Snevejr og frost?

Har Bofa i øvrigt aftalt med vintertjenesten på Bornholm, hvorvidt miljøstationerne kommer til at ligge kategori A,B eller C med hensyn til snerydning og saltning?

Jeg vil håbe, at Bofa har afklaret problemet til borgernes bedste. Ellers frygter jeg en vinter med flere faldulykker ved miljøerne.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT