Denne artikel udløste en voldsom debat på de sociale medier, hvilket fik en af Tidendes lederskribenter til på avisens vegne at udtale sin uforbeholdne støtte til de velhavende københavnske ultraliberalistiske kræfter, der overtager hoteller og restauranter herpå Bornholm og som samtidig blæser på de bornholmske lønmodtagere og de øvrige virksomheder i branchen, der har indgået overenskomst.
I denne weekends udgave af Tidende finder man så en helsides annonce for den pågældende blokerede restaurant, og dette rejser uvægerligt spørgsmålet om, hvorvidt restauranten og andre virksomheder kan købe sig til positiv omtale i Tidende mod til gengæld at levere annoncekroner til avisens slunkne kasse.
Mistanken er åbenlys. Chefredaktøren vil selvfølgelig benægte, at Tidendes journalistiske indhold er til falds for annoncekroner, men der skal mere end almindelig veltalenhed til fra Kristoffer Gravgårds side, for at overbevise mig og andre om, at det ikke forholder sig sådan.
Kære Mikael Harild