Ved færgelejet i Ystad blev min billet afvist. Den lå digitalt i appen. Og da jeg ville vise billetten i billetlugen, var den udløbet og forsvandt fra skærmen. Jeg forklarede situationen til damen i billetlugen, og hun var heldigvis meget forstående og sendte mig om bord.
Da jeg kom om bord på færgen, ville jeg undersøge, om der overhovedet var en kombardobus på vogndækket. Men gæt engang, der var ingen kombardobus. Kombardo sælger en ydelse, de ikke kan levere. Jeg har betalt en merpris, netop for at skåne min arm og få den service at blive kørt om bord og undgå løft. Hvordan bliver man kompenseret for svie og smerte?
Selskabet må da vide, at de har aflyst en bus mellem København og Ystad, og det kan have nogle konsekvenser for de passagerer, der allerede har købt en billet. Eller er det bare maskiner og moderne apps, der styrer trafikbetjeningen til Bornholm?
Der må være andre selskaber, der kan levere den service man faktisk betaler for.
Svar fra Bornholmslinjen
Kombardo Expressen kører den pågældende dag med tre busser - to shuttlebusser og en bus på færgen. Der er ganske rigtigt, at skribenten har booket en tur til en bus, som kører på færgen. Og der kører en bus på færgen. Det kan vi se på den tracking, som følger busserne fra Kombardo Expressen. I dette tilfælde en lokal bus fra Gudhjem Rejser.
Jeg kan ikke opklare, hvorfor forfatteren til dette læserbrev ikke kommer med den bus, som kører på færgen – i øvrigt en afgang med 31 solgte billetter. Der er altså ikke tale om, at der sælges billetter til en ”ydelse, de ikke kan levere”. Bussen er ikke aflyst. Bussen er med på færgen, og den har passagerer med.
Jesper Maack, Bornholmslinjen