De tænker kun på pengene
Jeg måtte betale 159 kroner for en enkeltbillet til shuttle hos Bornholmslinjen, hvor jeg kan få kombineret tog- og færgebillet hos DSB for 74 kroner, skriver Henrik Olsen.
Det er usmageligt, at der skal være så mange forskellige priser og ikke nogen pensionistbillet som hos Bornholmerbussen.
Jeg forstår heller ikke, at der nu i appen står prisen og så sætningen: få pladser til prisen.
I fredags tog jeg Kombardobussen fra Ystad til lufthavnen og blev sat af på modsatte side af Ellehammersvej.
Jeg troede, bussen holdt som sædvanlig og måtte gå rundt en halv time, inden jeg fik at vide, at lufthavnen lå på den anden side.
Det er jo ikke til at se, når man er helt blind.
Det er igen Bornholmslinjen, der ikke kender ordet information.
Jeg måtte betale 159 kroner for en enkeltbillet til shuttle hos Bornholmslinjen, hvor jeg kan få kombineret tog- og færgebillet hos DSB for 74 kroner.
Prisen med DSB er altid den samme, om det er lav- eller højsæson.
Jeg synes også, at velkomsten om bord på Express 1 og 5 skulle være indtalt på bornholmsk.
Jeg håber, man vil stryge ordet kombardo. Det hører til på Kattegat, og ikke i Østersøen.
Bornholmere, hvis I vil spare penge, så rejs med DSB.
Svar fra kommunikationschef Jesper Maack fra Bornholmslinjen:
Lad os begynde med at etablere det faktum, at Bornholmerbussen valgte at stoppe deres operation med dags varsel. Den beslutning havde Kombardo Expressen ikke noget med at gøre. Busorganisationen kastede sig over opgaven med at få ekstra kapacitet til Bornholm, så der alligevel var et tilbud til Bornholmerbussens kunder, som nu ikke kunne komme til og fra øen.
Kombardo Expressen er ikke Bornholmerbussen, som i øvrigt fik tilskud til billetterne. Derfor er prissætningen anderledes. Den ligner den dynamiske prissætning, som færgerne har brugt siden 2018 – prissætning, som igen og igen er blevet fremhævet som en stor fordel for bornholmerne.
Kombardo Expressen er altså ikke Bornholmerbussen – og holder derfor heller ikke de samme steder. Det har været kommunikeret vidt og bredt samt været genstand for omtale i de bornholmske medier. Det står også på hjemmesiden. Busserne sætter i øvrigt altid af i kørselsretningen.
Jeg kender ikke til priser hos DSB og kender ikke til den billettype. De er formentlig et udtryk for den fordel, det er at have direkte forbindelse ned i statskassen.
OM BORNHOLMS TIDENDE
LÆS AVISEN DIGITALT
Læs avisen på din computer
Download app til Apple
Download app til Android
Ansvarshavende chefredaktør: Kristoffer Gravgaard.
Bornholms Tidende, Nørregade 11-19, 3700 Rønne.
Hovednummer: 56903000. Redaktion: 56903081. CVR nr: 35244115
© Bornholms Tidende Tekst, grafik, billeder, video, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. Bornholms Tidende forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indhold med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11b og DSM-direktivets artikel 4".
Generelle handelsbetingelser | Cookie- og Privatlivspolitik | Cookiedeklaration