Kulturelle oplevelser: Tak til Jazzklub Bornholm

Kulturelle oplevelser: Tak til Jazzklub Bornholm
NOTITS | KULTUR | 12. FEB • 19:00
Af:
Staffan Hallroth
Rønne
NOTITS | KULTUR | 12. FEB • 19:00

Kære læsere, på billedet her ved siden af ser du et orkester på en scene. Det ligner noget man har set mange gange før, og dog.....

Søndag eftermiddag i Rasch Pakhus her i Rønne, fik vi, som var tilstede, en usædvanlig oplevelse.

Et for os ukendt orkester tog opstilling på scenen og bragte os i publikum ind i et musikalsk univers, hvor overaskelserne dansede ovenpå jazzens kendte fundament i to stive timer. Personligt glemte jeg tid og sted og mig selv under hele koncerten, hvilket sker meget sjældent.

Orkesteret Karmen Rõivassepp Quartet er navngivet efter deres vokalist og kapelmester. Hun er omgivet af pianist Simon Gorm Eskildsen, bassist Adrian Christensen og trommeslager Daniel Sommer.

De tre instrumentalister leverer ikke ackompagnement af traditionel kaliber - nej her er tale om fire 'musikpersoner', der indgår i en musikalsk symbiose på scenen. Sjældent har jeg jeg oplevet et så tætvævet samspil, leveret med en fornem lethed, friskhed og legelyst, der holdt mig som lytter i et fast og intenst greb - på den gode måde.

Så tak til Jazzkllub Bornholm, der formår at bringe musikoplevelser af denne kaliber til os her på øen.

"Kulturelle oplevelser" er en mulighed for vores læsere om at beskrive en personlig kulturel oplevelse. Der er ikke tale om anmeldelser eller reklame.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT