– Herudover skal borgere uden NemID booke tid via vores bookingtelefon, som aktuelt flyder over med henvendelser, blandt andet frustrationer over og spørgsmål til ledige tider og tidsbestillinger for dem, som har NemID, men som alligevel ikke lykkes med at få bestilt en tid. Selv om vi løbende har oprustet med ekstra mandskab til at bemande bookingtelefonen, har der på denne baggrund desværre været eksempler på lange ventetider – og borgere, som på denne baggrund har opgivet at komme igennem, skriver de i brevet.
Det skal være lettere
Sundhedsudvalget er bekymrede for, om udfordringerne med bookinger af vaccinationstider kan betyde, at vaccinationsindsatsen bliver forsinket.
– Ud over vores bekymringer for de urimelige vilkår, som vi pt byder borgerne, gør de hidtidige erfaringer os bekymrede for, om vi er stærkt nok rustet til, at vi, forhåbentlig inden længe, skal kunne håndtere et langt større antal daglige vaccinationer, eller om udfordringerne vil betyde, at udrulningen af vaccinationsindsatsen forsinkes. Endelig er vi, som anført, stærkt bekymrede for, hvordan vi stiller de mest sårbare borgere, som vi i virkeligheden ønsker at prioritere højest, skriver de.