Når det kommer til, hvad Copenhagen Medical kan gøre lige nu og her for at undgå, at køkaoset gentager sig i pinsen, fremhæver Carsten Scheibye en bedre kommunikation, hvor det især handler om, at få styr på de angivne tidsestimater på Copenhagen Medicals hjemmeside.
– Det handler om at lede folk de steder hen, hvor der er kortest kø. Så hvorfor dedikerer man ikke en medarbejder eller gør andet for at sikre en løbende opdatering? Jeg ved det ikke, det er ikke min ekspertise, jeg kan bare konstatere, at den løbende opdatering den eksisterer ikke, for så havde hjemmesiden ikke vist 30 minutter, når det tydeligvis ikke passede.
Undervurderede nok travlheden
Bornholms Tidende talte med flere af de ventende foran testcentrene i løbet af weekenden, hvoraf flere brændte inde med følgende spørgsmål: Alle med kendskab til Bornholm ved, at der ville være travlt i Kristi himmelfartsferien, så hvorfor var Copenhagen Medical, der driver kvivtestcentrene, og regionen ikke forberedt på det store rykind?
Presseansvarlig hos Copenhagen Medical Trine Baadsgaard fortalte til tidende i weekenden, at det ikke kom bag på dem, at Kristi himmelfart vil byde på ekstra travlhed. Hun peger på, at man som testudbyder løfter en stor opgave under pandemien, hvor man løbende lærer af de erfaringer, man gør sig undervejs.