Erfaringer fra Aarhus
Han fortæller, at det er planen, at rederiet tager de nye baner i brug, så snart det kan.
– Vi trækker rigtig meget på erfaringerne fra Aarhus, fordi vi, da vi flyttede ud i den nye havn, fik nye opmarchbaner. Det er noget af det, der har lært os, at når vi har et tilstrækkeligt stort areal og tilstrækkeligt mange baner at fordele lasten rigtigt på, så får vi en mere flydende lasteproces. Det betyder, at vi lige nu laster meget hurtigere i Aarhus, end vi gør i Rønne, siger Jesper Maack, der dog understreger, at det ikke kun er opmarcharealerne, der er forklaringen på det.
– Der er en del flere forskellige slags køretøjer, end vi oplever i Aarhus, hvor det meget er personbiler og lastbiler. Nogle af erfaringerne fra vores nyere opmarchbaner i Aarhus glæder vi os til at implementere på Bornholm, så vi kan skabe en mere flydende ombordkørsel.
Er det mest i højsæsonen, I oplever problemer med lasteprocessen?