Lakrids by Bülow rykker ind i verdenskendt engelsk stormagasin

Lakrids by Bülow rykker ind i verdenskendt engelsk stormagasin
Lakrids by Bülows butik i stormagasinet Harrows i London.
| ABONNENT | 12. SEP 2020 • 18:05
Af:
jakob-marschner
| ABONNENT
12. SEP 2020 • 18:05
Det startede i det små på Bornholm, men voksede hurtigt, og nu rykker Johan Bülows lakridsimperium også ind i Harrods i London, et af verdens mest kendte stormagasiner. Det oplyser Lakrids by Bülows presseagentur i en pressemeddelelse.

For Lakrids by Bülow er England et strategisk vigtigt marked i den større vision om at sætte dansk konfekture på verdenskortet. Med den nye afdeling i Harrods bliver det første gang, at Lakrids by Bülow fysisk er til stede med sin egen butik i landet, der er et af firmaets bedste sælgende markeder på nettet.

– England har helt fra start vist sig at være lakridsinteresseret, og London er om noget et vindue til verden. Det er her, vi nu vil vise nye kunder, hvordan lakrids også kan smage, når vi udfolder hele repertoiret af smage, teksturer og uventede kombinationer, siger Johan Bülow i pressemeddelelsen.

– På et personligt plan er jeg meget glad for, at vi nu får lov at have vores navn og produkter i Harrods, som for mig i særpræget grad er garant for luksus og god kvalitet. Samtidig er timingen perfekt, fordi vi rykker ind med blandt andet vores julekalender, der til vores overraskelse de seneste år har vist sig at være et stort hit uden for Danmark og en vigtig del af vores samlede forretning, tilføjer han.

Tilstedeværelsen i Harrods er den seneste i Lakrids by Bülows åbninger siden corona-pandemien begyndte. Det er planen, at virksomheden vil fortsætte sin internationale ekspansion med flere forhandlere rundt om i verden, forklarer Johan Bülow.

– Vi er på en rejse for at få verden til at elske lakrids, og vi holder fast i vores fortsatte internationale ekspansion med flere forhandlere og egne butikker. Vi har formået at opbygge en meget loyal og voksende international kundebase, og selvom vi har en stærk platform for nethandel, er det fortsat vigtigt og en del af vores DNA, at vi er repræsenteret fysisk der, hvor forbrugerne er, så vi kan se dem i øjnene, når de smager vores produkter, siger han.

Lakrids by Bülow har i dag 28 egne butikker, 2.000 forhandlere og sælger via nettet til 110 lande.