Konfekturevirksomheden Lakrids by Bülow nåede sidste år en samlet omsætning på 256 millioner kroner. Det er en stigning på 17 procent, hvoraf 63 procent kommer fra internationale markeder. Driftsresultatet voksede med hele 56 procent og nåede 38 millioner kroner.
Det fremgår af en pressemeddelelse.
– Med vores internationalisering af virksomheden og digitale omstilling er vi lykkedes med at vinde indpas i og skabe efterspørgsel på nye markeder uden for Danmark, hvor interessen for vores brand vokser. Vores bedrifter i 2020, på trods af nedlukninger og ændrede forhold, er rigtig flot gået. Vi er meget stolte, og hele virksomheden har leveret suverænt, siger administrerende direktør Fredrik R. Nilsson i pressemeddelelsen.
Lakrids by Bülow blev stiftet i Svaneke i 2007 af Johan Bülow, og siden har ambitionen været at lære verden at elske lakrids. Kontinuerlig udvikling på den kreative front og åben dialog med kunderne har derfor essentiel betydning.