– Personalet fortalte også, at vi ville få fire madkuponer, og fra en anden bilist hørte vi, at man også ville få billetten refunderet. Det er sådan set fint nok, men vi synes stadigvæk, det er for dårligt, at det overhovedet kan ske, når vi havde booket billet tilbage i januar.
Da næste færge ankom til havnen i Ystad, denne gang over en time forsinket, og bilerne begyndte at blive læsset, blev familien pludselig bekymrede for, om der nu var plads til dem.
– De begyndte at guide nogle af rækkerne ved siden af os ind på færgen, så der nåede vi lige at tænke, om de havde glemt os igen, siger Jimi Nielsen, der generelt synes, at kommunikationen fra Bornholmslinjens side var meget sløv.
– Ved første afgang var det os selv, der skulle rulle vinduet ned og spørge, hvad der foregik. Og ved næste afgang kunne de godt lige have forsikret os om, at vi nok skulle komme med, men at de lige skulle læsse nogle andre først. Intet var helt sikkert, før vi holdt parkeret på færgen, siger han.
– Det var i det hele taget en rigtig dårlig start på ferien. Senere hørte vi fra andre biler, at det var, fordi færgen var overbooket, siger Julie Mai Nielsen.