– Skånetrafiken har som altid en interesse i, at trafikken fungerer på en god måde for alle vores kunder. Skånetrafiken ansøger om en fartplan, men i sidste ende er det Trafikverket, som tildeler og tager beslutning om den fartplan, vi får. Vi har ikke fuld rådighed over vores egen fartplan, fortæller Anders Engzell.
Klar til dialog
Formand Ann Hartl fra Bornholms Passagerforening har tidligere foreslået, at DSB, Skånetrafiken og Bornholmslinjen taler sammen om en bedre tilrettelæggelse af den kombinerede tog- og færgeforbindelse.
Chef for customer experience management hos DSB, Charlotte Saltoft Kjærulff, siger, at selvom DSB ikke længere er operatør på strækningen, så kan hun ikke forestille sig, at DSB ikke vil deltage, hvis der er et forum, hvor man drøfter trafikplanlægningen for strækningen.
– Hvis vi kan bidrage i en snak, så gør vi gerne det, siger Charlotte Saltoft Kjærulff.
Også Bornholmslinjen tager gerne dialogen.
– Færgetrafikken er tilrettelagt i vores kontrakt med staten. Men vi mødes gerne og diskuterer løsninger, fortæller pr- og kommunikationschef Jesper Maack.