En måde at imødekomme en del af frustrationen er ved at informere om, hvornår passagererne kan forvente, at bussen ankommer, og Niels Rasmussen kan godt se, at der er et behov netop på Kirkepladsen.
– Der står ikke nogen informationsfolk fra BAT på Kirkepladsen, men det er nu en gang det, der er aftalt med Foreningen Folkemødet i år, fordi der ikke er ressourcer til det. Men jeg er slet ikke i tvivl om, at der er et behov på Kirkepladsen. Det er jo noget ekstra, vi tilbyder i forbindelse med Folkemødet, og det er der heller ikke uanede midler til i kommunalt regi, forklarer trafikchefen.
Ifølge Folkemødets kommunikationschef, Pelle Nybirk, er udfordringen med manglende information noget, man er opmærksom på.
– Vi står også lige nu og tænker, at det skal gøres anderledes næste år. Og så må vi gå i dialog med BAT om at finde en løsning. Tidligere har det været sådan, at BAT har haft folk stående på pladsen, og det har der så ikke været ressourcer til i år. Så må vi se på, om vi kan gå ind og understøtte BAT. Men det er også noget, der kræver lidt planlægning, for det er svært for os at gøre i sidste øjeblik, siger Pelle Nybirk.
Det er ifølge Niels Rasmussen hele tiden en afvejning af, hvordan man bruger ressourcerne bedst muligt også i forhold til, hvor mange busser, man sætter ind.