– Der ligger en kantbjælke oppe i vejen, i begge sider. Det er den, der får mest vand, fugt og salt. Den har vi slebet helt ned og renoveret efter alle kunstens regler med nogle nye membraner, så der ikke kommer vand ind i betonkonstruktionen, så den kan holde mange år endnu, siger Jens Koefoed.
Derudover er det gamle jerngelænder på oversiden blevet rettet op efter en påkørsel.
– Det er blevet slebet ned, blevet malet og fikset. Derudover har vi lavet en tilsvarende betonreparation på undersiden af buebroen, hvor toget har kørt, og hvor cyklerne kører nu. Der har vi et stykke opad buen lavet betonrenovering. Det er det, opgaven består i, og så er den fremtidssikret og vedligeholdt, siger PLE-direktøren.
Jens Koefoed regner med, at PLE når op på at renovere 10-15 broer i år. Arbejdet bliver lavet i løbet af sommeren og efteråret, og man mangler kun et par stykker for at være færdig i år. Han regner med, at man er færdig ved viadukten i løbet af en uges tid.