Endelig er Danmark for alvor åben. Byerne summer af liv igen efter næsten halvandet år i forskellige tilstande af nedlukning. Det ligner for alvor, at vi endelig kan se lyset for enden af tunnellen. I de seneste 18 måneder er danskerne dog blevet flittige til at bruge penge på nettet - faktisk så flinke, at vi har slået flere forskellige omsætningsrekorder under seneste nedlukning.
I denne artikel kigger vi derfor på, hvordan danskerne har brugt deres penge i en tid med skiftende nedlukninger, hvor både restauranter og kulturtilbud har været ramt af restriktioner. Rabatta har nemlig kigget i deres tal og fundet ud af, hvad vi danskere har brugt flest penge på, når de har shoppet på internettet. Læs med og find ud af, hvor vi danskere har været flittigst til at svinge kreditkortene.
De nyeste fashion trends online
Når fysiske butikker har været lukket, så har det været endnu mere fristende end før at shoppe tøj på nettet. Både Zalando, ASOS og andre af de store modegiganter har mærket tilslutningen af tøjhungrende kunde, der har shoppet online. Faktisk er tøj, sko og accessories en af de brancher, hvor vi har brugt allerflest penge på under nedlunkningen, hvilket kan virke en smule pardoksalt, når vi alle sammen har skulle være hjemme. Det har dog ikke afholdt danskerne fra at svinge kreditkortet til ukendelighed for at købe nye outfits til garderoben.