Blandt andet af den grund fik Region Nordjylland det fulde beløb, som regionen havde søgt om, mens BAT alså ikke fik det fulde beløb. Hun vil nu have den store forskel undersøgt.
– Transportministeriet undrer sig over, at vi kommer til at spare meget mindre CO2 pr. bus, som vi udskifter, end for eksempel Region Nordjylland skriver i sin ansøgning, at de vil komme til, siger Helle Munk Ravnborg.
– Hvis man sammenligner vores ansøgning med Region Nordjyllands, kommer vi til at reducere 80 gange mindre CO2 pr. tilskudskrone, end Nordjylland gør. Det er blandt andet på den baggrund, at vi ikke har fået hele det beløb, som vi har søgt om, siger hun.
– Jeg undrer mig da såre over, hvordan de tal er kommet til verden, så jeg vil gerne se de ansøgninger. Både vores egen og Region Nordjyllands. Tallene i de to ansøgninger er så forskellige, at det kalder på en forklaring.
Helle Munk Ravnborg vil endnu ikke bedømme, om BAT eller Region Nordjylland har ret i de tal om sparet CO2-udledning, som de to ansøgere sendte til Transportministeriet.