– Jeg synes, det lyder rigtig spændende. Jeg glæder mig til at høre mere om, hvad man tænker. Det, jeg håber på, at Bornholm kan spille ind med, er jo netop, at det ikke bare er ét projekt, men en mængde af projekter, som gør, at man kan komme med noget til resten af landet. Det er sådan her, vi kan gøre, så det både bliver bæredygtigt, men også til at betale. For en af de helt store udfordringer i dag er, at når vi laver bæredygtigt byggeri, bliver det tit 10-15 procent dyrere. Og det bliver en hæmsko for, at flere mennesker kaster sig ud i det, fortæller ministeren og fortsætter:
– Jeg er lige ved at kigge på lovgivningen lige nu og byggereglementet. Det er jo en rigtig vigtig ting at få understøttet den del af det, men der skal også være nogen, der er i branchen, arkitekter, entreprenører og nogen, der efterspørger det, som ligesom skal være med til at føre det ud i livet og vise, at det også kan gøres at gøre i praksis.
Årsagen til, at Netværket for Bæredygtigt Byggeri lavede skrivelsen, var utålmodighed, fortæller Mads Wolff.