Jens F. Jensen er kendt som en initiativrig, nyskabende og kreativ forsker, der siden starten af sin karriere har været optaget af samspil, interaktion og samskabelse i kommunikation.
Jens F. Jensen har som forsker eksperimenteret aktivt med at udfordre den mere traditionelle formidlingsform og bevidst gøre brug af innovative og dialogskabende formidlingsformer. På internationalt niveau har han været med til at sætte en dagsorden for, hvordan begrebet "interaktivitet" skal forstås.
Jens F. Jensen har ledet adskillige projekter om brugerdrevne interaktive digitale medier. I de senere år har han gjort sin viden om digitale medier anvendelig i oplevelsesøkonomisk sammenhæng, blandt andet som leder af det regionale teknologicenter ApEx, Center for Anvendt Oplevelsesøkonomi, og senere i det nationale Innovationsnetværk for oplevelseserhverv (Invio).
Jens F. Jensen er forfatter til en lang række publikationer om medier, mediekultur, interaktivitet og oplevelsesøkonomi og er initiativtager til – og redaktør på – flere skriftserier.
Bedre medier og oplevelser