Den danske del af forbindelsen fra Bornholm til tyske Lubmin ventes at koste cirka 10 milliarder kroner. Udgifterne fordeler sig cirka ligeligt mellem en offshore-kompressorstation og et transmissionsrør på 10 GW. Et sådant rør vil være overdimensioneret i forhold til den bornholmske brintproduktion, fordi der også skal være plads til brint fra andre nordiske lande længere oppe i Østersøen.
"Forbindelsen mellem Bornholm og Lubmin vil få en længde på 140 km, og formålet er at transportere grøn brint produceret på Bornholm af det omkringliggende havvind til kysten nær Lubmin, hvor brinten kan transporteres længere mod syd", skriver CIP Fonden i rapporten.
Den bornholmske del af brintinfrastrukturen bør ifølge CIP Fonden anlægges i den anden ud af tre etaper frem mod midten af 2040’erne. I rapporten fastsættes 2035 som årstallet, hvor brintproduktionen fra Bornholm kan nå det fulde potentiale. Til den tid vil der med CIP Fondens plan kunne eksporteres 16 terawatt-timer brint (svarende til 16.000 gigawatt-timer) om året fra Bornholm.
Det bliver anslået, at det samlet set vil koste 130 milliarder kroner at anlægge en dansk brintinfrastruktur i den udstrækning, som det foreslås i rapporten. Derudover kommer endnu større udgifter til at etablere havvind og bygge elektrolyseanlæg.