Tester nyt system: Strøm af p-bøder ved Lidl

Tester nyt system: Strøm af p-bøder ved Lidl
Lidl i Nexø tester nyt system for parkering. Foto: Tommy Kaas
ERHVERV | Onsdag 11. september 2024 • 15:30
Tommy Kaas
Redaktør
ERHVERV | Onsdag 11. september 2024 • 15:30

Flere venter på dokumentation for en bøde, de har fået for at parkere ved Lidl i Nexø. Supermarkedskæden er sammen med parkeringsfirmaet Apcoa ved at teste et nyt system.

Lidl er i samarbejde med parkeringsfirmaet Apcoa i færd med at teste automatisk parkeringsregistrering ved Lidl-butikken i Nexø. Det sker ved overvågning og har tilsyneladende resulteret i, at folk får bøder, som de ikke burde have fået.

I hvert fald er Geert Grønvall fra Listed blandt dem, der undrer sig efter at have fået en hilsen med krav om betaling. Forleden tikkede en parkeringsbøde ind, fordi han og hustruen angiveligt skulle have holdt ulovligt parkeret på parkeringspladsen foran Lidl i Nexø.

Ifølge parkeringsbøden har Geert Grønvall haft bilen stående ulovligt i fem dage, men han afviser pure at have haft bilen stående på Lidls parkeringsplads i fem dage. Geert Grønvall undrer sig derfor over, at sådan en bøde kan blive udskrevet.

Samtidig kan man på Facebook se, at listedboen ikke er den eneste, der har oplevet at få p-bøder for at have holdt ved Lidl i Nexø for tiden. I facebookgruppen "Bornholm, Nexø, Balka og Snogebæk" fortæller flere brugere, at de afventer dokumentation for en bøde, som de har fået på parkeringspladsen ved Lidl.

"Afventer deres dokumentation for bøden", skriver én. "Det afventer jeg også", fortæller en anden. "Samme her", lyder det fra en tredje. Det skal her bemærkes, at andre melder ind, at de aldrig har oplevet problemer med parkeringen.



Skiltet viser de nye parkeringsregler. Foto: Tommy Kaas

 

Lidl: Flere har henvendt sig

Apcoa, som står for at administrere parkeringsløsningen på stedet, er ikke vendt tilbage på Tidendes henvendelse om problematikken.

Opdatering: Efter artiklens udgivelse er Apcoa vendt tilbage og oplyser blandt andet, at "vi har været ved at undersøge sagen, men det har umiddelbart ikke været muligt at bekræfte den pågældende historie".

Fra Lidls kommunikationsafdeling lyder det derimod altså, at man i øjeblikket er i gang med test af automatisk parkeringsregistrering.

– Det er vores kundeservice og Apcoa, som er i dialog med de kunder, som har rettet henvendelse, fortæller Thomas Sejersen fra Lidl.

Har I hørt om, at der skulle være flere, der har klaget over deres parkeringsbøder?

– Der har været andre kundehenvendelser i forhold til parkeringsbøder – og de skulle alle være håndteret fra Apcoa. Mange af vores kunder ankommer i bil, og vi har som mange andre butikker valgt at have en tidsbegrænset parkering, som er med til sikre et godt flow på parkeringspladsen. Dermed er det forhåbentligt også lettere at finde en parkeringsplads ved butikken i åbningstiden, forklarer Thomas Sejersen.

Lidl er i dialog med Apcoa om det nye system og evaluerer det, forklarer Thomas Sejersen.

– Det er vigtigt for mig at understrege, at vores kunder altid kan henvende sig til vores kundeservice eller Apcoa, hvis der skulle opstå spørgsmål omkring parkering, lyder det fra Lidl.

Det har tidligere været muligt at parkere gratis i to timer på adressen. Det er lavet om til en enkelt time. Herefter bliver man pålagt en bøde på den automatisk overvågede parkeringsplads.



Før var der to timers fri parkering, nu er det en enkelt time. Foto: Tommy Kaas

 

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT