– Men først og fremmest tager vores system det helt fra starten af. Det er i vores system, at vognmanden planlægger turen. Så ved chaufføren præcis, hvor vedkommende skal køre hen, for det kan ses på sin app. Og så snart de kører ud, så kan vognmanden følge med i, hvor langt chaufføren er på ruten i forhold til kunderne. Det giver mange fordele i forhold til at forhindre fejl i løbet af en dag, for der er mange ting, der kan gå galt, påpeger Rikke Høyer.
Ud over det økonomiske har systemet også en miljømæssig side. For når vognmanden taster alle turene ind i systemet, udregnes de mest optimale ruter, og på den måde kan man, når året er gået, også trække et CO2-regnskab, hvilket mange kunder er begyndt at forlange.
Dora Nordic har hovedkontor i Rønne, og lige nu består firmaet af fire personer, der alle er medejere af firmaet. Hvor de tre partnere mest sidder på kontoret i Rønne, er Rikke Høyer lige nu bosiddende i Jylland, hvor hun dagligt tager ud og besøger vognmændene. Og her er det tydeligt, at det er en mandebranche, de to unge bornholmere har kastet sig ud i.
– Det er helt tydeligt, at vognmændende tester mig, når jeg snakker med dem. De kan sagtens bruge de første 20 minutter på at teste, om jeg overhovedet ved noget om det, jeg snakker om, siger hun.
Og selvom der er flest mænd i branchen, betyder det faktisk ikke så meget for vognmændene, at det er en kvindelig sælger, de møder.