Da Novasol overtog Bornholm Tours for tre år siden, skete der visse ændringer; ændringer som ikke bekom alle husejere vel. Novasol lagde de to bureauers kontorer sammen i Nexø, og den overordnede kommunikation ligger ikke på Bornholm.
– Vi sidder i Århus, og det er naturligvis en anden sag. For nogle husejere tror jeg ikke, der har gjort den store forskel, mens andre måske har været vant til at kunne gå ned på kontoret hos Bornholm Tours, siger Kenn Rasmussen.
Bornholm er dog ikke blevet rømmet for ansatte, der kan tale med feriehusejerne.
– Ejerne kan altid henvende sig til ejerservice. Der er otte ansatte på kontoret til planlægning og håndtering af gæstehenvendelser og fem teknikere til at afhjælpe problemer med det samme. Desuden har vi har også et team på Bornholm til at rådgive nye ejere, der gerne vil leje ud gennem Novasol. Vi ved godt, at nogle husejere fra Bornholm Tours har været vant til en fast kontaktperson. Sådan gør vi ikke, men vi prøver at lave et setup, der passer til flest mulige, siger Kenn Rasmussen.
Han fastslår samtidig, at det ikke burde være et problem for flertallet, eftersom størstedelen af ejerne ikke selv bor på Bornholm.