– Destination Bornholm ser verden sådan, at vi er en bred destination med en appel til en bred gruppe. Det er vores styrke, og den skal vi holde fast i.
– Det er rigtigt, at der er forskellige typer besøgende, og derfor må hver enkelt virksomhedsejer finde ud af, hvem vedkommende vil være noget for. Men på Bornholm-niveauet ønsker vi, at Bornholm er og skal være en destination, der appellerer til en bred gruppe af mennesker, siger Pernille Kofod Lydolph.
Glem ikke bornholmerne
Destinations-direktøren understreger, at det er op til den enkelte erhvervsdrivende at finde ud af, hvilket publikum han eller hun vil satse på. Men destinationens erfaring er, at man får den største succes, hvis man også tager hensyn til lokalbefolkningen i sin forretning.
– Vores råd til alle er at huske, at glade bornholmere giver glade gæster. Bornholmerne har muligheden for at besøge dig hele året, og hvis de er glade, så får du ikke bedre ambassadører. Det er vigtigt, at man som virksomhedsejer har det fokus. Det tror jeg også, at man har – bredt set, siger Pernille Kofod Lydolph.