– Generelt kan jeg dog sige, at arbejdsmiljøet og de vilkår arbejdet udføres under i Center for Job, Uddannelse og Rekruttering altid har været vigtigt.
– Det har også udmøntet sig i et relativt lavt sygefravær, en høj trivselsprocent i APV og trivselsundersøgelser og ikke mindst kommunens højeste antal ansøgere pr. opslået stilling i centeret, fremhæver Allan Westh og fortsætter:
– Når dette er sagt, så er der ingen tvivl om at arbejde med mennesker i udsatte positioner, kompleks lovgivning, som jævnligt ændres, stiller store krav til ledelse og ikke mindst medarbejdere. Vi er også et center, hvor vi er blevet færre ansatte i de senere år, og hvor fokus er at optimere indsatsen på en måde, hvor vi både hjælper borgere i job og virksomheder med at få kvalificeret arbejdskraft med anvendelse af færre ressourcer, således at økonomien i kommunen også kan hænge sammen.
– Denne omstilling og udvikling kan være svær samtidig med, at der også hænger en beskæftigelsesreform med et sparekrav forude, skriver Allan Westh.
Arbejdsmarkedschefen omtaler mødet med de faglige organisationer som godt og konstruktivt: