Tidende er for kikse-tør

SYNSPUNKT | DEBAT | Mandag 18. september 2023 • 05:30
Af:
Evalu Bagga
Vang 34
SYNSPUNKT | DEBAT | Mandag 18. september 2023 • 05:30

Der skal chokoladecreme i spalterne og servietter til tårerne.

Pist!! Ja, det er dig hr. chefredaktør.

Det er din opmærksomhed, jeg forsøger at fange.

Jeg har hørt, at du er en meget modig og ambitiøs mand.

Derfor er der flere ting, der undrer mig:

Hvor er klummerne henne?

Satiren og selvironien er næsten ikke til at få øje på, for ikke at tale om hverdagsbetragtninger, der beskrives med et smil på læben.

Hvor er poesien?

Ordene der leger med mellemrummene og får eventyret til at danse lige der, midt i avisen, på en grå mandag.

Hvor er tårerne?

Artiklerne skrevet til hjertet og det vi kan spejle os i, fordi vi, når alt kommer til alt, alligevel er ufattelig ens inderst inde.

Måske du vil påpege, at Tidende er en seriøs avis og ikke et dameblad.

Men kære hr. chefredaktør, hverdagens små og store mirakler er også nyheder.

Og ja, jeg synes "din" avis er kikse-tør og trænger til ekstra chokoladecreme og servietter til tårerne fra hjertet og latteren.

Jeg håber inderligt, du har mod til at se, at det mangler.

Fra mit hjerte

e v a l u

Hey Evalu,

Du har fanget mig. Du der frækt skriver til vores avis! Smiger rører os alle, og ’modig’ og ’ambitiøs’ lyder virkelig flot. Men du trykker også på noget, der gør ondt. Vi er ikke så sjove og finurlige, som vi ideelt skal være her i sammenholdet om Bornholm. Vi har Pava, Villumsen og Præk til at vække følelser og skabe smil mellem de mange hårde nyheder og begejstrede reportager. Vi portrætterer dog også mennesker, der betyder noget på eller for Bornholm. Det binder os sammen med de fælles historier. Men Bornholm rummer kræfter til langt mere underfundighed. Det vil vi arbejde videre med. Der skal mere redaktionel chokoladecreme til de bornholmske hjerter. Det har vi også brug for til den lange strøm af nyheder om skrald, færger og økonomi.

Chefredaktøren

Følg debatten på facebook!

Te betronijns

Når man får noget ‘te betronijn(s)’, så får man det på kredit. I Bornholmsk Ordbog illustreres udtrykket blandt andet med følgende citat: ‘Hajn ræstar ju ejnhillu alt, så vi torr væl foie lâ’jn få mera te betronijngs’.
FÅ ABONNEMENT