Postkassen skal også sidde rigtigt!
Jeg er dybt imponeret over at se, hvor godt folk tager imod de nye skraldespande rundt omkring på øen - uden, at der er kommet en lov om placering.
Derimod er jeg ikke imponeret over, hvor selv samme folk gør af deres postkasse. Nu er der en postkasselov helt tilbage fra 2012, som der er blevet revideret 1. januar 2024, og som
gælder land og by.
Det er både, hvor den skal placeres og i hvilken højde, at den skal have indkast. Der er nogle, som der er rigtigt søde til at placere deres postkasser, så man kan komme til dem, og så er der de, som tror, at de ved bedre og kommer med det ene påskud efter det andet.
Simpelt
Men det er meget simpelt, og loven ligger offentligt tilgængeligt: Alle postkasser skal ud til offentlig vej eller fælles privatvej.
Ved fælles privatvej gælder så kun, hvis denne fælles privatvej er registreret som fælles privatvej, hvilket der ikke er mange af på Bornholm.
Jeg selv kører post- og kurertjenester og har Trafikstyrelsens ord på skrift om, hvordan den nye lov er. Men uanset dette så står postkasserne ikke efter den revideret lov fra 2024, og så er man i
sin gode ret til at sende alt retur til afsender.
NYT JOB
MEST LÆSTE

Dagens billede: Ny bison i Almindingen

Ejn sæksara
Et sæt bestående af en stor snaps og et lille glas øl. Betegnelsen kommer af, at det kostede seks øre.
OM BORNHOLMS TIDENDE
LÆS AVISEN DIGITALT
Læs avisen på din computer
Download app til Apple
Download app til Android
Ansvarshavende chefredaktør: Kristoffer Gravgaard.
Bornholms Tidende, Nørregade 11-19, 3700 Rønne.
Hovednummer: 56903000. Redaktion: 56903081. CVR nr: 35244115
© Bornholms Tidende Tekst, grafik, billeder, video, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. Bornholms Tidende forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indhold med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11b og DSM-direktivets artikel 4".
Generelle handelsbetingelser | Cookie- og Privatlivspolitik | Cookiedeklaration