Postkassen skal også sidde rigtigt!

SYNSPUNKT | DEBAT | Onsdag 9. oktober 2024 • 15:30
Af:
Michael Mogensen
Rønne
SYNSPUNKT | DEBAT | Onsdag 9. oktober 2024 • 15:30

Jeg er dybt imponeret over at se, hvor godt folk tager imod de nye skraldespande rundt omkring på øen - uden, at der er kommet en lov om placering.

Derimod er jeg ikke imponeret over, hvor selv samme folk gør af deres postkasse. Nu er der en postkasselov helt tilbage fra 2012, som der er blevet revideret 1. januar 2024, og som

gælder land og by.

Det er både, hvor den skal placeres og i hvilken højde, at den skal have indkast. Der er nogle, som der er rigtigt søde til at placere deres postkasser, så man kan komme til dem, og så er der de, som tror, at de ved bedre og kommer med det ene påskud efter det andet.

Simpelt

Men det er meget simpelt, og loven ligger offentligt tilgængeligt: Alle postkasser skal ud til offentlig vej eller fælles privatvej.

Ved fælles privatvej gælder så kun, hvis denne fælles privatvej er registreret som fælles privatvej, hvilket der ikke er mange af på Bornholm.

Jeg selv kører post- og kurertjenester og har Trafikstyrelsens ord på skrift om, hvordan den nye lov er. Men uanset dette så står postkasserne ikke efter den revideret lov fra 2024, og så er man i

sin gode ret til at sende alt retur til afsender.

Følg debatten på facebook!
'JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND''JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND''JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND''JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND'
FÅ ABONNEMENT