Pavas råd til at undgå undergang
Pava har en løsning, når verdens undergang er nær. Aviserne lever af din angst – i stedet skal du kigge på kunsten og logge af.
I dag handler det hele om bekymringer. En alverdens masse mennesker render rundt og bekymrer sig helt unødigt hver dag.
Spekulationer om alt mellem himmel og jord. Ja, alt det der kan gå galt. For en ny dag og uge truer. Men tro på dig selv. For den, der glemmer det og tror på alt mellem himmel og jord, samler til en stak af bekymringer. Specielt hvis man vælger at svælge alt ned på de sociale medier.
Aviser med nyheder af enhver art rundt om i verden har det bedst, hvis du er bange, for så kan de kan fastholde dig i angsten og boblen, de skaber omkring alverdens lort og elendighed..
De har masser af kunder i den butik, der hedder angst-tv, hvor diverse medier lidt ligesom Jehovas Vidner spår din undergang. Den kommer snart med alt det, der sker lige rundt om hjørnet. Sandheden er, at ingen kan spå om fremtiden heller ikke din, selvom de forsøger gang på gang ..
Så i dag har jeg valgt at vise denne tekst, som jeg har lavet for mange år siden, og den er i den grad stadig relevant.
Mit råd skal lyder til dig: Klip den ud af avisen og hæng den op derhjemme, og hver gang nogle forsøger at skræmme livet af dig med deres evindelige snak om alverdens undergang måske allerede på onsdag, ja så sluk for lortet. Log af og gå ud for at sætte te over og nyd en citronmåne. Gå så hen og kig din plakat ind i øjnene: Ja, læs teksten endnu engang.
God mandag og husk så, at kun tåber frygter den hverdag, alle de andre skaber - men ikke mig. Jeg nyder den og lever i den.
Log af og gå ud for at sætte te over og nyd en citronmåne..

NYT JOB
MEST LÆSTE

Ejn sæksara
Et sæt bestående af en stor snaps og et lille glas øl. Betegnelsen kommer af, at det kostede seks øre.
OM BORNHOLMS TIDENDE
LÆS AVISEN DIGITALT
Læs avisen på din computer
Download app til Apple
Download app til Android
Ansvarshavende chefredaktør: Kristoffer Gravgaard.
Bornholms Tidende, Nørregade 11-19, 3700 Rønne.
Hovednummer: 56903000. Redaktion: 56903081. CVR nr: 35244115
© Bornholms Tidende Tekst, grafik, billeder, video, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. Bornholms Tidende forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indhold med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11b og DSM-direktivets artikel 4".
Generelle handelsbetingelser | Cookie- og Privatlivspolitik | Cookiedeklaration