– Ikke en eneste avis hænger derude, men masser af kunder i den klinik hver dag. Det eneste, de har, er Ude og Hjemme, og så en masse brochurer omkring sygdom og alt det, vi kan fejle.
Nå, hvor vil du hen? Jeg har lidt travlt idag, Pava - hvad fejler du nu?
– Jeg er alvorlig syg med en blodfedtprocent på 30. Det højeste, hun nogensinde har set og en masse andre røde tal, plus det, jeg tog med hjem fra Thailand: Pistol kaput, som vi siger. Det fra Bangkok kan klares med antibiotika og penicellin. Men min fedtprocent og blodtrykket, det kan jeg dø af, siger min læge. På en skala fra 0 til 10, hvor 10 er det værste, fik jeg 9, Kristoffer - altså tæt på at forlade denne verden, Kristoffer.
Av Pava. Det skal nok gå, men jeg har desværre alt for travlt i dag. Bare send det ind, som du plejer.
– Hør efter, Kristoffer, jeg ville spørge, om du, hvis jeg dør før tid, måske ville bringe nogle ord i avisen omkring mig? For eksempel kunne du skrive: En stor fritænker er gået bort, en stor kunstner har forladt denne ø, en stor poet og en uerstattelig medarbejder på Tidende har i dag eller i går forladt denne jord.