Pava vil skifte navn
Pava har været hos numerolog og fundet ud af, at han er alt for provokerende. Det skal nu ændres med et helt nyt navn fra en gammel bar.
– Yes chef, hallo. Jeg vil gerne skrive om den der konflikt mellem Israel og Palestina næste mandag. Inden jeg går i gang med det, vil jeg lige høre, om det er ok.
Øh ja. Hvorfor kan du ikke smide det igennem, som du plejer. Vi vil helst have det mere lokalt. Men det er okay - bare ikke alt for langt og husk at gøre det med respekt for ofrene i konflikten på begge sider.
– Nej nej, Kristoffer. Det blir hverken for langt eller for kort. Jeg vil også godt lige tale med dig om navneforandring til klummen. Jeg har være omkring en hel del i mit liv, og nu er turen så kommet til mit navn. Derfor har jeg opsøgt en numerolog nemlig. Så får jeg det bedre psykisk – ja.
Okay, fortæl Pava??
– Nu hedder jeg ikke Poul Pava mere. Hun siger, at p betyder provakation, og jeg har jo to p’er i mit navn. Derfor opfatter folk mig som provokerende, så hun foreslår, jeg ska hedde Arne Jensen i stedet for.
Nå. Det var det, din bar hed i sin tid, var det ikke?
– Jo nemlig, og den var en succes, og det vil jeg få igen, siger hun. A siger ahhhh skønt det betyder A, og J - altså efternavn Jensen - betyder juhuu siger hun. Så det er forbogstaver i ens navn, der afgør, hvordan andre opfatter en. Så derfor skal klummen hedde Arne Jensens Klumme fremover.
Det havde jeg ikke lige set komme Pava. Er det ikke dumt at omdøbe den nu?
– Hør efter, Kristoffer. Arne Jensen bar var en stor succes, og mange kom der og morede sig på grund af det navn, og det var fordi det navn var godt - og så siger de kloge, at det passer perfekt til min sjæl, hvor Poul Pava er for provokerende, hvis du forstår. Så det vil jeg prøve at hedde i stedet for - i en periode i hvert fald - også i klummen.
Skal du så til at lave alt om med dit navn på Pava? Det er da lidt tosset. Læserne og medarbejderne her på Tidende kender dig jo kun som Pava, det ville jeg lige vende med en brand-ekspert, inden du bare smider det ud.
– Jamen det er også kun en prøveperiode, så vil jeg se, om jeg får det bedre psykisk også. Jeg kan godt lide Arne Jensen-navnet, og det giver gode minder om gode tider, hvor alting gik godt og var sjovere. Hun er inde på noget af det rigtige hende spåkonen. Det vil jeg afprøve i hverfald og måske også skifte navn inde på borgerservice. Men det er lidt bøvlet, siger de. Ja hallo?
Okay. Så skifter vi dit navn på klummen, men jeg syntes det noget pjat, Pava. Du får da ikke mindre kritik, fordi du skifter navn. Det tror jeg ikke.
– Jo jeg gør. Det siger hun også, og hvis ikke det hjælper, får jeg pengene tilbage. Hun har ingen kunder, der har fået penge tilbage endnu. Alle har fået mere succes og ja mindre kritik og dermed også fået det psykisk bedre. Det ved du vist mindre om, end hun gør med sine 30 års erfaring, Kristoffer. Der tror jeg lige, du skal klap kaje, som vi siger.
Ja ja op til dig, Pava. Men så vil jeg da glæde mig til, at du sender den klumme ind om Israel og Palæstina til næste mandag. God uge, Pava.
– Ja, og så skal det jo fremover hedder Arne Jensens klumme. Husk det skal rettes, Kristoffer. Det er vigtigt. Det sagde hun også - væk med Poul Pava alle steder og erstat med Arne Jensen.
Ja ja, Pava. Det bestemmer du selv.
– Ja altså, jeg hedder uofficielt Arne Jensen nu, så det er mit navn fremover, og du skal ikke kalde mig for Pava mere. Så er det lige på det rene, som man siger, og jeg kommer heller ikke til julefrokost, hvis I inviterer i år. Jeg deltager ikke, uanset hvornår det er. Jeg har for travlt. Så ved I det, Kristoffer. I må holde julefrokosten uden mig ja. Farvel.
Okay ja farvel, Arne. Go uge min ven. Jeg afventer det hele på mail. Vi tales ved.

NYT JOB
MEST LÆSTE

Ejn sæksara
Et sæt bestående af en stor snaps og et lille glas øl. Betegnelsen kommer af, at det kostede seks øre.
OM BORNHOLMS TIDENDE
LÆS AVISEN DIGITALT
Læs avisen på din computer
Download app til Apple
Download app til Android
Ansvarshavende chefredaktør: Kristoffer Gravgaard.
Bornholms Tidende, Nørregade 11-19, 3700 Rønne.
Hovednummer: 56903000. Redaktion: 56903081. CVR nr: 35244115
© Bornholms Tidende Tekst, grafik, billeder, video, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. Bornholms Tidende forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indhold med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11b og DSM-direktivets artikel 4".
Generelle handelsbetingelser | Cookie- og Privatlivspolitik | Cookiedeklaration