Pava overvejer røveri for at undgå Bofa

KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 3. juni 2024 • 05:30
Af:
Poul Pava
KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 3. juni 2024 • 05:30

Pava er på vej i arbejdsprøvning hos Bofa, men kunstneren er ikke meget for affaldssortering.

Hej Pava, er du på linien?

– Ja. Jeg sidder i min campingvogn. Hvad så?

Hvordan går det med din førtidspension min ven. Har du fået den?

– Nej jeg har ej, og desuden vil jeg slet ikke have den pension mere. Jeg vil hellere arbejde. Jeg vil arbejde kreativt, ja.

Vi mangler jo dit input til mandagen, hvis du har noget i ærmet??

– I vil ikke hjælpe mig med min førtidspension. Måske har jeg slet ikke noget at fortælle om. Så kan I lære det på den hårde måde. Den ene hånd vasker den anden, Kristoffer. Men der vaskes kun en vej fra dig.

Vi kan ikke være med til at bidrage til snyd her på Tidende.

– Det er jeres skyld, jeg ikke kan få den pension, bonderøve alle sammen. Jeg skal måske i praktik på Bofa, og hvis du kommer med dit affald, Kristoffer, så får du ikke hjælp af mig. Jeg håber, du smider det hele i de forkerte containere, og så skal jeg nok sørge for, at du kommer til at hente det hele op igen.

Pava, jeg skal nok sortere mit affald og fordele det korrekt - selvfølgelig.

– Nå, så siger vi det. Men du får ikke hjælp af mig deroppe. Så er det sagt. Folk, der ikke hjælper mig, hjælper jeg heller ikke. Men jeg går bare i gang med at male igen.

Vi hjælper ingen til at snyde. Det må du forstå.

– Jeg skal fandme ikke op på Bofa. Det kan blive en løgn, kan det.

Hvad er der galt med det job, Pava. Det da et udemærket sted at blive genaktiveret – der er masser af spændende mennesker, du kan møde hver dag - der ingen grund til at se ned på det setup.

– Så du vil gerne have, at jeg skal stå deroppe og rode i andres affald - måske endda stå og sortere noget af mit eget designporcelæn, der kommer ind også. Skal jeg det? Mener du det alvorligt, for det bliver fandme en løgn, så det sagt amatører alle sammen på den åndsvage avis. Det er jeres skyld det hele.

Ja. Du kunne gå i gang med at male det billede, du har lovet for de annoncer, du købte. Den kuvert ligger stadig i min skuffe, minus betalt poul pava 2021. Hva' tænker du?

– I får hverken penge eller billeder af mig. Jeg skylder ikke jer noget mere.

Jo, det gør du min ven, og vi har en aftale, og det er sådan set pænt af os, at den har kunnet ligge så lang tid ??

– Nå. Så siger vi det. Men I ser aldrig en krone fra mig. Niks.

Nej, nej. Først vil du have os til at snyde med din førtidspension, og så vil du også snyde os. Det spiller da ikke helt efter klaveret, Pava.

– Du er så morsom på andres bekostning, Kristoffer. Hvor meget skældud tror du, jeg får oppe ved pølsevognen, hver gang jeg spiser fransk hotdog på grund af jer hvad?

Jeg får også skældud, Pava. Det er over hele øen, så væn dig til det min ven.

– Jeg er ikke din ven mere. Rigtige venner hjælper hinanden. Farvel.

Farvel Pava. Husk billedet til os.

– Jeg vil hellere begå bankrøveri end op til Bofa. Desuden er jeg vant til at sidde i et lille rum ude i min campingvogn. Og så behøver jeg heller ikke arbejde mere i de år, jeg sidder inde for røveriet. Farvel.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT