Pava får investorer

Pava får investorer
KOMMENTAR | ABONNENT | 11. SEP 2023 • 05:30
Af:
Poul Pava
KOMMENTAR | ABONNENT
11. SEP 2023 • 05:30

Pava har solgt en del af sit koncept og investerer straks i flybilletter og et helt nyt produkt.

I dag, mandag, handler det hele om lidt af hvert.

Netop landet i Bangkok med Lufthansa. Jeg skulle egentlig have fløjet med Thai Air, men de aflyste afgangen klokken 14.45 i 36 timer! Føj det kommer ikke til at ske for mig. Aldrig!

Gode råd er som bekendt dyre, og i mit tilfælde gælder det også. for jeg købte blot en ny billet i køen hos konkurrenten. Så i stedet for at lande 06.00 med Thai landede jeg 15.30 med Lufthansa.

Et yderst glimrende selskab jeg har fløjet med op til flere gange. Tyskerne kan noget med service og også at flyve til tiden. Ordnung muss sein, som de siger.

400 passagerer strandede i køen - de fleste danskere, der med den forsinkelse så ud, som om verden brød sammen. Men ikke for mig. Der skal mere til, og jeg hader forsinkelser og specielt sparsommelighed. Jeg hader sparsommelighed, for det er lig med at snyde sig selv her og nu: Derfor en ny billet.

Thaierne i den kø tog det ganske anderledes. Ro på og ingen stress. En af grundene til, at jeg er så vild med det folkeslag, er deres afstressede holdning til livet. Det der sker nu, har en mening, og det der sker i morgen bekymrer de sig ikke om.

Livet leves nu, og der skal mere til at vælte en asier, som jeg kalder dem derude.

Et land, som heller ikke har mange diagnoser, så som stress i en kø. Men i Danmark er vi verdensmestre i at lave diagnoser. Du kan i det offentlige system downloade en hel bombemanual i opskrifen på at melde dig ud af systemet. Der findes utallige psykosomatiske ting, man kan fejle i Danmark.

Vi er nogen af de bedste til at kritisere alle andre end os selv. Ja, vi ved som regel mere om, hvordan andre lande skal leve, end de selv gør, og det selvom vi aldrig har oplevet disse lande på egen hånd.

Men vi har bare hørt, hvordan og hvor forkert alle andre end os selv lever.

Måske er det derfor, vi sprænger alle rammer, når det gælder psykisk sygdom.

I Asien finder men sjældent nogen, der ved, hvad alle disse diagnoser egentlig skal gøre godt for.

Ikke alle skal slåes over en kam, for selvfølgelig har vi syge mennesker, men måske er det blot blevet en tand for moderne at have en diagnose. Det er efterhånden sjældent at finde nogle mennesker i vores moderland, som er helt normale og uden en diagnose.

Tilbage til det, som det også handler om i dag, for jeg er herude, fordi jeg har et skjorteprojekt i gang og, som snart ser dagen lys i Danmark - ja i hele EU.

Bondeskjorten, eller den asiatiske udgave, sælges nemlig ingen steder i Europa. Men det kommer den så til nu.

Jeg producere dem i Indien, og min tur denne gang går så til Bangkok, hvor jeg skal mødes med producenten og have de sidste farver og detajler på plads, inden vi trykker go og bestiller en container hjem.

Selv har jeg været på den lille fabrik i New Dehli et par gange. Der er bestemt også et folkefærd, som er helt anderledes.

Denne gang foregår de sidste detajler i min anden hjemby Bangkok.

Nogle af jer har kunnet læse, at jeg fik mig en ekstra gave i form af en lille datter i et andet asiatisk land.

Ja, og kan man det ene, så kan man jo også det andet: Nemlig at tage det ansvar det er at blive far engang mere - ligesom mig.

Slutteligt her i dag, mandag, vil jeg da bringe et foto af Lila, der har været så venlig at agere model til de første udgaver.

Indian farmer shirt er en unisex skjorte, som kan bæres af mænd og piger i alle aldre, og jeg glæder mig til at slå dørene op for dette nye eventyr, som tager sit udspring her på øen Bornholm. For to investorer meldte sig pludselig på banen, da de læste mit skriv i avisen om bankernes ulidelige opførsel og mangel på almindelig anstændighed.

De ti herrer købte med en ordenligt stak skejs 30 procent af FUCK DET GODT konceptet, og ved I hvad alle sammen?

Det er rigtigt godt. MONEY TALKS og gør alting nemmere her i livet.

Som I alle nok ved, er jeg underlagt skrivekontrol som den eneste på Tidende. Måske har han glemt det i dag. Måske ikke.

Det er Kristoffer Gravgaard, der har det sidste ord i det hele. Vi håber, han ikke sletter for meget.

Jeg syntes nemlig selv, jeg har holdt mig inden for rammerne.

Fortsat god mandag.

PP BANGKOK.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT