Den skarpe pen skar i øjnene i Ekkodalshuset, hvor ejer Christian Froberg Dahl gik til tasterne.
”…her vurderes man primært på evnen til at sætte brød på bordet til dem, som bor her fast. Og DET er en helt anden ragout!” meldte Christian ud.
Og det er nok ganske sandt, at et fantastisk sted som Ekkodalshuset med sin musikfestival og sine imponerende tarteletter også målretter sig det bornholmske univers. Her er overklasseluksus ikke noget, der giver udsolgt. Det er Bornholms lave gennemsnitslønninger og endnu lavere huspriser slet ikke til.
Destination Bornholm favner bredt og er alles fælles turistkontor. Der skal både være tilbud til de mere og mindre velhavende gæster, mener direktør Pernille Lypdolph. Det giver mening. Men når vi skal udvikle os, så er discountturisme ikke en god vej for verdens bedste ø. Vi skal få mere ud af vores fantastiske muligheder, ved at udvikle dem til at give en større værdi for vores gæster. Alternativet drukner os bare i overfyldte parkeringspladser og usund frituremad. Den vej er Bornholm alt for pragtfuld til at gå.