I går skrev vi om Berit Boss, der efter mange år som cykelsmed på Balka med manden Hasse Boss, har fået succes med sin livsstilsbutik på Lille Krusegård i en grad, så hun nu holder åbent hele året i stedet for bare at være en julebutik. For et mediehus som Tidende er det naturligvis en ekstra glæde, at væksten i julebutikken skyldtes en intensiv annoncering i sommermånederne. Men det er ikke annoncering, men snarere corona-økonomien, der skal sættes fokus på.
Bornholm er ubetinget Danmarks mest eksotiske ferieø. Det har vi kunnet mærke på antallet af turister på øen både denne sommer og forrige, hvor køerne til iskiosker, restauranter og turistattraktioner slog rekorder, som vi tidligere ikke engang kunne drømme om.
Vi skal få meget mere ud af den kapacitet, vi har i form af gode spisesteder, overnatningsmuligheder og suveræne oplevelsesmuligheder – hele året rundt.
Destinationen arbejder fokuseret på at udvide sæsonen, så vi ikke bare er en sommersolskinsø med ekstraordinært åbent i efterår- og påskeferie. Vi skal være en oplevelsesø hele året rundt fra sommerens solskinsstrande til vinterens sneklædte klipper.