Hvis I har svært ved at huske det, så handler det om det der klima. Kan I overhovedet huske det? Klimaet? Har I hørt efter?
Jeg er ikke helt sikker. Nå ja, det skal jeg naturligvis nævne: at det primært er jer, der er ledere for de store lande og dem, der udleder mest, som har fundet på noget andet at lave - fået en mere interessant invitation, måske. Mette er taget afsted. Tak Mette – kip med flaget for lille Danmark!
Nogle af jer, der bliver væk, er ledere for lande, som også kommer til at hjælpe med penge til dem, der ikke har så mange, men som er mest udsat for klimaforandringerne. Er det der skoen trykker? Pengene?
Altså, klimaet går ikke væk, hvis bare I vender ryggen til og står og fløjter lidt! Hvad bilder I jer ind? Ja der er andre og store problemer i verden, den er jeg med på jævnfør begyndelsen på mine rablerier. Men ved I hvad, hvis ikke vi får lettet røveren, så er der snart ikke nogen verden tilbage at have andre problemer i. Altså ikke lige i vores eller den næste eller tre generationer hen.
Er det derfor, det er svært? -fordi de slemme problemer først kommer senere, fordi I gerne vil genvælges?