Dette samarbejde er essentielt for at løse de udfordringer, som øen står over for, og for at udvikle nye initiativer, der kan styrke samfundet. Jeg vil arbejde for at styrke dette samarbejde yderligere, og skabe samt benytte de netværk der eksisterer. Jeg vil arbejde på, at erhvervslivet indgår i dette samarbejde, så vi hjælper hinanden med engagement og fremtiden.
Jeg vil lytter til de lokale foreninger, så de høres og vi samarbejder, og at deres ideer integreres i vores politik. BRK skal være en stærk medspiller, og vi skal sikre foreninger og frivilliges ressourcer ikke bruges på bureaukrati.
Det skal være nemmere at drive foreninger, så det bliver lettere at være frivillig. Jeg vil arbejde for at øge den økonomiske støtte til frivillige organisationer, så de kan fortsætte med at udvikle Bornholm med nye projekter og aktiviteter.
Frivillighed som superkraft
Frivillighed er en hjørnesten i det bornholmske samfund. Med over 200 folkeoplysende foreninger og mere end 1000 sociale foreninger er der en enorm kraft i frivilligheden på øen.