For at være helt sikker tager jeg cyklen til Gudhjem, for lige at tjekke at det hele kun var en drøm. Jeg går ind i den fine bank, hvor folk henter penge. Men jeg kan ikke bruge pengene til noget, for der er jo ingen mennesker at betale pengene til. Så smider jeg alle pengene på Brøddan, for dem kan jeg ikke bruge til noget. Og så ser jeg en stor flot, rød brandbil med stige på, og så sætter jeg mig op til rattet. Ba-bu-ba-bu-ba-bu! Og så giver jeg et mægtigt vræl - og så vågner jeg.
Puh ha, sikke en drøm. Det er godt, at det bare var noget, jeg drømte.
For at være helt sikker tager jeg cyklen til Gudhjem, for lige at tjekke at det hele kun var en drøm. Og så gik jeg videre og kom til Scala Gudhjem, hvor de spillede Bornholms Stemme, og så gik jeg i biografen, men der var mørkt derinde, og der var ingen film på lærredet. Og så giver jeg et mægtigt vræl - og så vågner jeg.
Drømmer jeg, eller er jeg vaagen? Ney, jeg er gandske vaagen. Hvor er min Kone, hvor er mine Børn, hvor er mit Huus, og hvor er Kofoed? Alting er jo forandret, jeg selv med. Ej! hvad er dog dette? hvad er dog dette?
med venlig hilsen Alenemor