Av mit yver!

Av mit yver!
KOMMENTAR | DEBAT | Torsdag 18. april 2024 • 15:30
Af:
Dianna Morley
Gartnervangen 30
Rønne
KOMMENTAR | DEBAT | Torsdag 18. april 2024 • 15:30

På Bornholm kan vi ikke bytte koen ud og få en mere omgængelig type, skriver Dianna Morley i debatten om Ewii.

Nu har Ewiis direktør hen over nogle dage forsvaret Ewiis handlemåder på Bornholm med, at hvis man køber en ko, så betaler man for den.

Nu er det vel de færreste bornholmere, der har planer om at købe en ko, med mindre man har kvægdrift. Men selvfølgelig ville man betale for den.

Hvis koen så blev grådig eller sparkede ud efter ejeren, ville man sikkert slagte den og få nogle gode bøffer.

Nu er det desværre ikke sådan, det er med Ewii. Vi kan ikke som med koen bytte ud og få en mere omgængelig type.

Direktøren forsvarer en af Danmarks højeste eltariffer uden at komme med en forklaring på, hvorfor man synes, de skal være så høje, og jeg får kuldegysninger ved tanken om deres investeringer, som jeg ikke kan huske, de talte om ved købet af elnettet.

Er Ewii egentlig klar over, at Bornholm er et lavtlønsområde med mange pensionister? Det ender med, at ingen har råd til at bo på Bornholm.

Så kunne man lige beherske sig lidt og sprede sine investeringer over et længere tidsforløb?

For at blive ved koen, så kan man kun malke en vis mængde mælk ud, hvis man ikke vil have køer med ømme yvere.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT